وبلاگ شخصی فرحناز شیخ بهائی

۷۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اصل سوم استراتژی اقیانوس آبی بیان می کند: رسیدن به مرزی فراتر از مرز موجود. این اصل مولفه کلیدی موفقیت در نوآوری در ارزش است. در این رویکرد با مجتمع ساختن بیشترین میزان تقاضا برای یک عرضه جدید، ریسک مقیاس همراه با خلق بازارهای جدید، کاهش داده می شود. ریسک ایجاد بازارهای هدف بیش از حد کوچک، مشکل استراتژی به کار برده است. برای توسعه ابعاد اقیانوس های آبی، شرکت ها باید مسیری وارون را طی کنند. به جای تمرکز روی مشتری ها، آنها باید روی غیرمشتری ها دقت کنند و به جای تمرکز روی تفاوت های مشتری ها، باید روی نقاط اشتراک قدرتمندی که خریداران برای آن ارزش قائل هستند، متمرکز شوند. این تمرکز به شرکت ها اجازه می دهد که به مرزهایی فراتر از تقاضای موجود برسند و انبوه جدیدی از مشتری ها را به خود جذب کنند که تا پیش از این وجود نداشته اند.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۷
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۵
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۲
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۰
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۹
فرحناز شیخ بهائی

بخش دوم
گام ۳: نمایشگاه دیداری استراتژی 
منحنی ارزش جدید معیارهای استراتژی موفق را به نمایش گذاشت. این منحنی تمرکز بیشتری را در مقایسه با استراتژی قبلی نشان می دهد. سرمایه گذاری هایی که انجام داده می شوند در مقایسه با گذشته تعهد بسیار قوی تری را پشتیبان خود داشتند. همچنین این استراتژی از منحنی های رایج موجود در صنعت جدا شد و شعاری جذاب برای خود انتخاب کرد. 
گام ۴: ارتباطات دیداری
پس از آنکه استراتژی آینده تثبیت و تبیین می شود آخرین گام انتقال آن به گونه ای است که تمامی کارکنان سازمان به راحتی آن را درک کنند. مجسم سازی استراتژی می تواند گفتگوی بین واحدهای جداگانه سازمان و مرکزیت سازمان را در تبدیل شرکت از یک اقیانوس سرخ به یک بازیگر اقیانوس آبی، غنی تر و ساده تر سازد.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۸
فرحناز شیخ بهائی

اگر کسب و کاری را راه انداختید
کارکنان خود را در بالا قرار دهید
سپس مشتریان
و آن گاه شرکایتان را.

ریچارد برنسون

 

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۲:۲۴
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۲:۲۰
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۲:۱۸
فرحناز شیخ بهائی

بخش اول

چگونه می توانید فرایند برنامه ریزی استراتژیک خود را به گونه ای تنظیم کنید که روی تصویر کلان تمرکز کند و این ایده ها را در ترسیم تابلوی طراحی استراتژی شرکت شما به کار گیرد تا به یک استراتژی اقیانوس آبی برسید؟ اغلب شرکت ها در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک خود به ایده های اقیانوس سرخ وابسته می مانند. این فرایند بیشتر متمایل به آن است که شرکت ها را در حالت رقابت در فضای بازار موجود نگه دارند. در این فرآیند مدیران عمده زمان استراتژیک خود را صرف پر کردن کادرها و ضرب و تقسیم اعداد به جای تفکر خارج از چارچوب های خشک می کنند و به جای آنکه تصویری روشن از چگونگی گریز از رقابت بدست دهند، درگیر فضای موجود می شوند.

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۲:۱۶
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۳۲
فرحناز شیخ بهائی

بخش دوم
مسیر۴: در نظر گرفتن محصولات و خدمات مکمل
خدمات و محصولات معدودی هستند که در خلاء مورد استفاده قرار می گیرند. در اغلب موارد محصولات و خدمات دیگری روی ارزش آنها تاثیر می گذارند. ارزش دست نخورده اغلب در محصولات و خدمات مکمل پنهان است. کلید کار ارائه راه حلی ساده در انجام این کار فکر کردن درباره چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. اتفاقاتی که قبل، در طول و یا پس از استفاده از محصول رخ خواهد داد. زمینه ای که در آن محصولات و خدمات شما به کار گرفته می شوند کدام اند؟ قبل، در طول و پس از مصرف محصول شما چه اتفاقی می افتد؟ آیا می توانید نکات ناراحت کننده ای برای مشتریان خود بیابید. چگونه می توانید این مشکل را شناسایی و حذف کنید؟ چگونه برای حذف این مشکل می توان از عرضه محصولات و خدمات مکمل استفاده کرد؟ 

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۳۰
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۲۷
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۲۶
فرحناز شیخ بهائی

بخش اول

اولین اصل استراتژی اقیانوس آبی، تجدید ساختار مرزهای بازار برای خروج از دایره رقابت و خلق اقیانوس های آبی است. این اصل به مسئله ریسک جستجو می پردازد که بسیاری از شرکت ها با آن درگیرند. چالش مطرح شناسایی موفقیت آمیز فرصت های دارای جذابیت تجاری در اقیانوس آبی از بین توده کاهی از موارد امکان پذیر است.
ما الگوهایی روشن برای خلق اقیانوس های آبی یافتیم. به طور مشخص شش رویکرد پایه برای بازسازی مرزهای بازار یافتیم. این رویکردها را چارچوب شش مسیری می نامیم. این مسیرها در بخش های مختلف صنعت به طور کلی کاربرد دارند و می توانند شرکت ها را به کریدورهای ایده های اقیانوس آبی معتبر از منظر تجاری رهنمون سازند.

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۲۴
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۶ ، ۲۱:۲۲
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۱
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۰
فرحناز شیخ بهائی

۰ نظر ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۳۹
فرحناز شیخ بهائی

"بهترین قسمت روز، شب است...
تو کار روزت را انجام داده ای؛
حالا پاهایت را بگذار بالا و خوش باش!"

 شاید یکی از راه هایی که می توان فهمید در زندگی مسیر درستی را در پیش گرفته ایم یا نه، همین باشد که ببینیم شب ها چطور می خوابیم؟

روزی که به دنبال تایید دیگران ندویده باشیم، خواسته مان را بخاطر شرایط و توقعات دیگران به اولویت آخر پرت نکرده باشیم، مسئولیت رویاهایمان را پذیرفته باشیم و در جهت آنچه برایمان ارزشمند است قدمی جلوتر رفته باشیم، به گمانم در پی چنین روزی بدنی سبک بال و خوابی آرام از راه خواهد رسید.

۰ نظر ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۳۴
فرحناز شیخ بهائی