اصل سوم استراتژی اقیانوس آبی بیان می کند: رسیدن به مرزی فراتر از مرز موجود. این اصل مولفه کلیدی موفقیت در نوآوری در ارزش است. در این رویکرد با مجتمع ساختن بیشترین میزان تقاضا برای یک عرضه جدید، ریسک مقیاس همراه با خلق بازارهای جدید، کاهش داده می شود. ریسک ایجاد بازارهای هدف بیش از حد کوچک، مشکل استراتژی به کار برده است. برای توسعه ابعاد اقیانوس های آبی، شرکت ها باید مسیری وارون را طی کنند. به جای تمرکز روی مشتری ها، آنها باید روی غیرمشتری ها دقت کنند و به جای تمرکز روی تفاوت های مشتری ها، باید روی نقاط اشتراک قدرتمندی که خریداران برای آن ارزش قائل هستند، متمرکز شوند. این تمرکز به شرکت ها اجازه می دهد که به مرزهایی فراتر از تقاضای موجود برسند و انبوه جدیدی از مشتری ها را به خود جذب کنند که تا پیش از این وجود نداشته اند.